Přeskočit na hlavní obsah

Andrea Jandová: Dělat to, co vás baví, je podle mě to nejlepší pro mámu i dítě

Andrea Jandová žije se svým manželem a synem Tobiasem v Egyptě. Provozují zde kiteboardingovou školu a centrum. Společně látkují, nosí, pracují… O přebalování a nošení v Manduce toho vyprávěla už hodně, ale co "neblbnutí"?

Andrea s Tobiasem na speciální
plážové dece Pop-in
Změnil se vám po porodu hodně život? Nešla jste na klasickou mateřskou, nepřestala pracovat.
Změnil se mi asi jako každé ženě – k lepšímu, mnohem lepšímu. Mám Tobiase. Nicméně ta změna ženu podle mě ovlivní tak, jak sama chce. Záleží, kam to nechá zajít a jakým způsobem. Začátky byly určitě náročnější, než se člověk zaběhne a naučí se fungovat. Mám to štěstí, že mám hodného syna, takže se vše dá zvládnout. Šlo o to najet na nový systém. Překvapilo mě, že se toho dá stihnout za kratší čas mnohem mnohem víc. Na některé věci mi teď stačí minuta místo deseti.

Andrea s Tobiasem
Je něco, čeho jste se musela vzdát? Co vám teď skutečně chybí? Na co se těšíte, že zase budete moct, až malý povyroste?
Nemám pocit, ze bych se musela něčeho vzdát. Už od těhotenství jsem věděla, že nechci změnit životní styl – žít dál v Egyptě, pomáhat manželovi v kiteboardingovém centru, cestovat – a náš syn bude součástí toho všeho. Zatím se nám na to daří, samozřejmě je ještě maličký, a tak se nemůžu sebrat a jít na vodu kdykoliv se mi zachce, ale našli jsme cestu a být mamou určitě neznamená, že se vzdáte něčeho, co vás baví.
Na procházce s Manducou
Hodně žen podle mě dobrovolně zapomíná samo na sebe. Při tom cítit se skvěle a dělat to, co vás baví, je podle mě to nejlepší pro mámu i dítě… Když jsem já šťastná a v pohodě i syn je v pohodě, jsme propojené nádoby.

Co vás drží nad vodou, když jsou těžší chvíle? Díky čemu neblbnete?
Každé ráno vyjdu ven a první, co vidím (kromě syna a manžela), je moře, pláž a slunce... Když syn usne, vyběhnu na vodu a je to :-)

Tobias čeká s tatínkem,
než se maminka vrátí z vody
Co si na mateřství skutečně užíváte?
Užívám si každý moment. Být mámou je skvělá věc. Když se na mě Tobias usměje… Každý den je teď hrozně znát, jak se vyvíjí, mění, roste. Je to úžasné, zázrak. Když si vezmeme plavky, deku a přesuneme se na pláž, kde trávíme většinu dne, vidím, jak je malý spokojený, já jsem spokojená, manžel je spokojený. Daří se nám to, co jsme chtěli – syn se stal součástí našeho života – moře, pláže, kitingu – a za to jsem neskutečně ráda.

Adrea suší Pop-inky na pláži



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak naučit dítě chodit na nočník?

Dalo nám to hodně práce! Jaké rady jsem dostala? Co fungovalo a co ne? Jak poznáte, že nastal ten správný čas? Některé dítě - jako sousedovic Anička - je připravené v roce a půl. Jiné - jako naše Svišťulka - teprve ve dvou a půl letech. I kdybych se stavěla na hlavu, nezvládla bych ji to naučit tak brzy jako sousedka. A tak mi nezbývalo nic jiného, než si opakovat, že se dítě má začít učit, když je připravené ono, ne já. Beco, ekologický nočník Obecně se tvrdí, že dítě je připraveno učit se chodit na nočník, když umí chodit, dojde k němu samo a stáhne si kalhoty. Dále si musí uvědomit, že močí, a to, že je mokrá plena. Pokud mu vadí, že plenu má, že je pokakané nebo počůrané, snáz mu vysvětlíte, proč na nočník chodit.  Na učení potřebujete čas a klid. Jak začít? Kupte nočník . Nějaký, který se bude dítěti líbit. Musí ho mít rádo. Ujistěte se, že se mu bude trůnit pohodlně, že je stabilní (není nic horšího než upadnout v tak důležitý moment). Promluvte si s dítětem ,

Holky nemůžou čůrat vestoje

To prostě nejde. Holky čůrají jedině vsedě. Tuhle starověkou pravdu mi maminka předala už kdysi dávno a já si myslela, že ji úplně stejně předám svojí holčičce. Ale ono to asi nepůjde. Na jednom slevovém portálu jsem kdysi našla speciální trychtýř , díky kterému mohou ženy čůrat vestoje. V reklamním textu psali cosi o osvobození žen. Muži to mají snazší. Stačí jim najít zeď, plot, strom, ale my holky… Rozklikla jsem odkaz, chtěla jsem ten zázrak vidět. Jak můžou holky čůrat vestoje? A nefascinovalo to jen mě. Viewegh se nad tímhle vynálezem (nezkoušela jsem ho a ani nedržela v ruce, takže si jeho funkčnost netroufám posuzovat) pohoršuje ve svém románu Biomanželka . Když nechám stranou tenhle a možná i další jemu podobné aparáty, neumím si představit, že by to šlo. Moje holčička mě ale velice rychle přesvědčila o opaku. Nejde, nesmíš, nedělej Počítali jste někdy, kolikrát za den řeknete svým dětem, že něco nejde? Svišťulka se snaží postavit pod stolem a já jí vysvětluju

Kolik stojí látkování?

Když začínáte s látkováním, musíte koupit plenkovou výbavičku a to není levná záležitost. Samozřejmě záleží na tom, jestli vám někdo může něco půjčit, jestli chcete nové, nebo starší pleny, který typ si vyberete, kolik jich chcete. Jestli, když už látkujete déle, dokážete odolat novým krásným vzorům, nebo stále něco přikupujete.  Zatím těmhle Ella's house odolávám :-) Uvidíme, jak dlouho to ještě zvládnu Každá maminka, tak zaplatí za látkové pleny jinou částku. I průběžné náklady se liší, voda je v různých městech různě drahá, u elektřiny záleží na dodavateli. A ještě větší rozdíly jsou v cenách prášků a dalších přípravků . Proto není vůbec snadné spočítat, na kolik to zhruba obecně vyjde. Porovnání s jednorázovkami je ještě těžší. Ceny papírových plen se také hodně liší - různé typy, různé značky, slevové akce... A aby to bylo ještě komplikovanější, každá přebalujeme různě často . Moje maminka například přebaluje v jednom kuse. Naučila se to kdysi se mnou. Řvala jse